måndag 2 mars 2009

ROT- avdrag




Rot- avdraget är ju ett sätt att få igång Sverige nu när "finanskrisen" tagit grepp om landet!
Detta innebär att man som privatperson kan få bidrag av staten för vissa arbeten.
Staten betalar hälften av arbetskostnaden, vilket kan bli en hel pengar!
Har ju även hört talas om något som kallas "svartjobb" men det är inget jag är insatt i och kan därför ej uttala mej i detta.....=)
För vår del inom glas-sfären har vi inte märkt så mkt av detta, men det har ju blivit ett o annat jobb, som bilderna här ovan är tagna på tex.
Vi bytat ut ett visst antal kondenserade isolerglas (imma mellan glasen)
mot nya treglas med energiglas för bättre u-värde!
Ser ni skillnaden?
Om ja, tänk då att alla glasen i huset såg ut på detta viset, kul att putsa fönster där innan
vi kom dit!
Imorgon är jag ledig (arbetstidsförkortning) för jag ska med Angelica till Lunds lasarett för provtagning. Håller mina tummar JÄVLIGT hårt ska ni veta!
Provsvaren dröjer "någon" vecka så det blir till att hålla ut...
Take care! (stavas det så?)
( du med )

1 kommentar:

  1. Angelica?? Hmmm Jaha det är mig du menar hi hi oj vad förvirrad jag är...jo det är till att hålla tummarna var dag nu medans vi väntar på "det där" samtalet...suck....puss my love...nu e det mys....du och jag

    SvaraRadera